Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
Logga in
  • StartsidaPil

Ansökan om serviceinsatser enligt socialtjänstlagen (SoL)

 

Om du är 80 år eller äldre och folkbokförd i Trelleborgs kommun kan du här ansöka om och få beviljat följande insatser:

  • - Trygghetslarm
  • - Städ varannan vecka av 2 rum och kök
  • - Hjälp med inköpslista varje vecka
  • - Tvätt varannan vecka

För installation av trygghetslarm blir du kontaktad av socialförvaltningens larmsamordnare som ombesörjer installationen.

Ansöker du om trygghetslarm behöver du lämna en nyckel till hemtjänstområdet. Du får kvittens på detta.

Kostnaden är 235:- per månad.

Beställning av städ, tvätt och hjälp med inköpslista skickas till vald utförare som kontaktar dig.

Har du frågor eller om du vill ansöka om tjänsterna utan att ha e-legitimation - kontakta Kundtjänst 0410-733000.

Trelleborgs kommun samlar in och lagrar de personuppgifter som du lämnar för att kunna ansöka om servicetjänsterna Trygghetslarm, Städ och Tvätt (behandling som sker är insamling, hantering och överföring till verksamhetssystem, lagring och radering)
De personuppgifter som behandlas för ändamålet är: personnummer, namn, adress, telefonnummer och e-post De personuppgifter som behandlas sker med stöd av den lagliga grunden myndighetsutövning.
Dina personuppgifter kommer att hanteras av kundtjänst och myndighetsavdelningen på socialförvaltningen. Ditt ärende kan komma att handläggas automatiserat i verksamhetssystemet. Denna handläggning utförs på samma sätt i verksamhetssystemet som om den skett manuellt dock med kortare handläggningstid.
Trelleborgs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen. Dina personuppgifter gallras fem år efter det att de förhållanden som uppgifterna avser har upphört (SoL). Vissa uppgifter ska dock bevaras för framtiden (xxxx). Personuppgiftsansvarig för denna behandling är socialnämnden som kan kontaktas på e-postadress Socialforvaltningen@trelleborg.se.
Du har, enligt Dataskyddsförordningen artikel 13.2b,d, rätt att en gång per år få registerutdrag, efter skriftlig ansökan, vilka av dina uppgifter som har behandlats, varifrån dina uppgifter har hämtats och vad ändamålet med behandlingen har varit. Ansökan skickas då till Socialnämnden, Box 63, 231 21 Trelleborg. Om du vill att någon personuppgift ska rättas, blockeras eller utplånas enligt Dataskyddsförordningen artikel 13.2b, kan du begära detta.
Mer information om hur vi behandlar personuppgif¬ter, om dina rättigheter och om Dataskyddsförord-ningen finns www.trelleborg.se/personuppgifter. Dataskyddsombudet för Trelleborg kommun nås på dataskyddsombud@trelleborg.se eller 0410-73 30 00.

Logga in

Kontakta oss

kontaktcenter@trelleborg.se
Kontaktcenter 0410-73 30 00

Besök oss

Trelleborgs kommun, 23183 Trelleborg
Besöksadress: Algatan 29

Snabblänkar