Dina synpunkter är värdefulla för att vi ska kunna förbättra verksamheten.
I första hand bör du kontakta den som ansvarar för verksamheten, enhetschef eller annan personal.
Om du inte är nöjd efter kontakt med personal på berörd verksamhet kan du framföra dina synpunkter, klagomål eller beröm genom denna e-tjänst till arbetsmarknadsförvaltningen.
Elektroniskt formulär för klagomål hittar du nedan genom att klicka på "Nästa".
Synpunkter, klagomål eller beröm kan även lämnas via telefon eller brev. Samtal hänvisas till 0410-73 30 00, brev ställs till Arbetsmarknadsförvaltningen Box 20, 231 21 Trelleborg.
Vad händer sen?
När du fyllt i och skickat in formuläret registreras det som en inkommen handling hos arbetsmarknadsförvaltningen.
Ansvarig chef utreder skyndsamt ärendet och återkommer till dig inom tio arbetsdagar. Tar det längre tid att behandla ditt klagomål får du besked om detta.
Har du fyllt i formuläret anonymt sker ingen återkoppling.