Här kan du anmäla utebliven avfallshämtning och trasigt avfallskärl.
Kontaktcenter tar emot och ger svar på din felanmälan (måndag - torsdag 08.00-16.30, fredag 08.00-16.00). Utebliven hämtning åtgärdas inom fyra arbetsdagar. Tänk på att låta kärlet stå på hämtningsplatsen tills det blivit tömt.
Jag samtycker till att Trelleborgs kommun samlar in och lagrar de personuppgifter som jag lämnar för utebliven avfallshämtning eller trasigt kärl. Behandling som sker är insamling, hantering, lagring och radering.
De personuppgifter som behandlas för detta ändamålet är: namn, kundnummer, hämtadress, telefonnummer och e-post. De personuppgifter som behandlas sker med stöd av samtycke och jag är medveten om att jag när som helst kan återkalla mitt samtycke och jag har även rätt att begära att mina personuppgifter raderas.
Dina personuppgifter kommer att lagras i vårt ärendehanteringssystem och kommer att hanteras av kundtjänst och avfalls- och återvinningsavdelningen.
Trelleborgs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen och behåller inte personuppgifter du har lämnat in längre än nödvändigt. Personuppgiftsansvarig för denna behandling är tekniska nämnden som kan kontaktas på tekniska.forvaltningen@trelleborg.se. Dina personuppgifter sparas i maximalt 7 dagar efter att ärendet avslutats.
Mer information om hur vi behandlar personuppgifter, om dina rättigheter och om Dataskyddsförordningen finns på www.trelleborg.se/personuppgifter.
Dataskyddsombudet för Trelleborgs kommun nås på dataskyddsombud@trelleborg.se eller 0410-73 30 00.