Har du beslut om till exempel hemtjänst, trygghetslarm eller hemsjukvård i din hemkommun och behöver stöd när du tillfälligt befinner dig i Trelleborgs kommun? Då ska du ta kontakt med din biståndshandläggare eller sjuksköterska i din hemkommun.
- Beställningen ska ha inkommit senast fyra veckor innan ankomstdatum för att planering av insatsen ska kunna ske.
- Vid förlängning av vistelseperiod ska beställning vara oss tillhanda 14 dagar före ny period.
- Avbeställning av planerad vistelse ska ske senast 14 dagar innan ankomstdatum, annars faktureras angivet ersättningsbelopp 14 dagar från avbeställningens datum.
- Beställda insatser skall vara anpassade till bostaden på den tillfälliga vistelseadressen, alternativt bostaden skall vara anpassad till beställda insatser.
- Om hjälpbehovet förändras under vistelsens gång kontaktar Trelleborgs kommun bosättningskommunen omgående för ändring av beställningen.
- Fakturering kommer att ske efter vistelsens slut om inget annat överrenskommes.
- Insatserna faktureras utifrån bosättningskommunens ersättningsbelopp.
Viktig information
Du ska ha läst och förstått informationen här innan du gör en beställning.