Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • <a href="https://eservice.trelleborg.se/Citizen/Proposal">Medborgarförslag</a>
Logga in
  • StartsidaPil

Synpunkter, klagomål och beröm på barn och utbildning

Dina synpunkter är värdefulla för att vi ska kunna förbättra verksamheten.

Vänd dig i första hand till förskolan/skolan
Du som har synpunkter på vad som händer i förskolan/skolan vänder dig i första hand till lärare, pedagog eller annan berörd personal. I andra hand vänder du dig till förskolechef/rektor.

Sedan till huvudman
Om du inte är nöjd efter kontakt med personal på berörd verksamhet kan du framföra dina synpunkter/klagomål till huvudman för utbildning i Trelleborgs kommun. Elektroniskt formulär för klagomål hittar du nedan. Synpunkter/klagomål kan även lämnas via telefon, brev eller e-post. Samtal hänvisas till  0410-73 30 00, brev ställs till Bildningsförvaltningen, Box 79, 231 21 Trelleborg och e-post skickas till bildningsforvaltningen@trelleborg.se.


Synpunkts- och klagomålsformulär
När du fyllt i och skickat in formuläret registreras det som en inkommen handling hos oss. Ansvarig chef eller handläggare utreder ärendet och återkommer till dig inom tio arbetsdagar. Tar det längre tid att behandla ditt klagomål får du besked om detta.


Vad händer sen?
När synpunkt/klagomål inkommit registreras det som inkommen handling hos huvudman för utbildning i Trelleborgs kommun. Ansvarig chef eller handläggare utreder ärendet och återkommer med ett svar. Synpunkter och klagomål handläggs skyndsamt och ska återkopplas inom 10 arbetsdagar.

 

Behandling av personuppgifter

Bildningsförvaltningen i Trelleborgs kommun samlar in och lagrar de personuppgifter som du lämnar för att kunna hantera och utreda dina synpunkter/klagomål samt för att kunna ge dig en återkoppling i det aktuella ärendet. De behandlingar som sker är insamling, hantering, lagring, överföring och arkivering.

De personuppgifter som behandlas sker med stöd av allmänt intresse. Dina personuppgifter kommer att sparas i vårt diarieföringssystem. Dina personuppgifter kommer att hanteras av bildningsförvaltningen. Bildningsförvaltningen hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen och behåller inte personuppgifterna du har lämnat längre än nödvändigt. Personuppgifterna kommer att behandlas tills de är inaktuella och därefter arkiveras enligt gällande dokumenthanteringsplan.

Personuppgiftsansvarig för denna behandling är bildningsnämnden, som kan kontaktas på bildningsforvaltningen@trelleborg.se.

Bildningsnämndens dataskyddsombud kan kontaktas på dataskyddsombud@trelleborg.se.

Mer information om hur vi behandlar personuppgifter, om dina rättigheter och om Dataskyddsförordningen finns på www.trelleborg.se/personuppgifter

 

Nästa

Kontakta oss

kundtjanst@trelleborg.se
Kundtjänst 0410-73 30 00

Besök oss

Trelleborgs kommun, 23183 Trelleborg
Besöksadress: Algatan 13

Snabblänkar

  • <a href="https://eservice.trelleborg.se/Citizen/Proposal">Medborgarförslag</a>